Sunday, 5 February 2012

:حضور محترم سرکار خانوم بالاترین

قومیت، مذهب، ملّیت، جنسیت، زبان، نژاد و از این دست، فقط برچسب‌هایی‌ هستند، برای هویت بخشیدن به انسان. اینها نه مایه‌ افتخار و مباهات اند نه مایه‌ سر افکندگی و بیچارگی. این مائیم که اونها را مقدّس و محترم میشماریم. این ماییم که از آنها برای خودمون نقطه قوّت یا ضعف درست می‌کنیم. نباید بگذاریم واژهٔ "توهین" تبدیل به وسیله‌ای بشه برای بستن دهان همدیگر، که بتونیم بهر بهانه‌ای آزادی صحبت رو از هم (چه بطور فیزیکی‌ چه مجازی) سلب کنیم. بجای بستن دهان بقیه و توپی اومدن باید ظرفیت خودمون و بالا ببریم. جوک اسمش روشه، برای خنده است. اگر قرار بود واقعیت هم داشته باشه، که نداره، باز هم ذکر واقعیت توهین نیست! اما توهین. برای دوستانی که هنوز شاید متوجه نشده باشند: توهین یعنی‌ همون عکسی‌ که از جنایات بشار الأسد و سیستم حاکم سوریه توی وبسات‌ها میبینیم. توهین یعنی‌ خفه کردن یک انسان، از جنس خودمون، با طناب و توهین یعنی‌ هزاران نفر مردمی که ساعت ۵ صبح می‌ریزن تو خیابون که این فاجعه رو تماشا کنند، فاجعه‌ای که هیچ فرقی‌ با قربانی کردن برای خدایان نداره، فقط اسمش عوض شده. توهین یعنی‌ زندان کردن و شکنجه کردن و تجاوز کردن به بهانه اینکه حرف‌ها خلاف سلیقه هستند از یک طرف و اینکه بشه حواس مردم رو پرت کرد و فشار بهشون بیشتر آورد که وقتی‌ میچاپیشون صداشون در نیاد! توهین یعنی‌ اینکه هنوز وقتی‌ حرف از "علیه اعدام" می‌زنیم، عده‌ای هستند حتی قشر جوون و هم‌سن و سالهای خودم، که همچنان انفعالی برخورد می‌کنن! هنوز بلا تکلیف اند! توهین یعنی‌ اینکه به این ترتیب جون یک انسان رو دست سلیقه یک انسان دیگه بدیم! توهین به انسانیت  !!!

Friday, 3 February 2012

کارِ گروهیِ یک تیم اصفهانی‌

...   کارِ گروهیِ یک "تیم اصفهانی‌" شرکت کننده در مسابقات جهانی‌ قایقرانی‌ آبهای خروشان