Sunday, 6 May 2012

اعدام شأن هیچ انسانی‌ نیست! بمناسبت دومین سالگرد اعدام فرزاد کمانگر و ۴ همراهش ...

دو سال پیش امروز صبح بود که ... روی تخته سیاه نوشتیم: "بابا جان داد ..."                                       ا

.فرزاد کمانگر     /  اعدام شأن هیچ انسانی‌ نیست *
 .شیرین علم هویی /  اعدام قتل عمد قانونی و دولتی است *
.فرهاد وکیلی       /  اعدام تنبیه نیست، ارعاب است *
.علی حیدریان      /  اعدام قابل اعاده و بازگشت نیست *
 ... مهدی اسلامیان    /  اعدام بهرترتیب و نحوه و بهربهانه باید فورا لغو شود *

Monday, 19 March 2012

:عیدی امسالِ ما به ما

:عیدی امسالِ ما به ما


لغو بدون قید و شرط اعدام و حذف این مجازات شرم آور از تمام قوانین جزائی ایران

آزادی همهٔ زندانیان سیاسی

لغو حجاب اجباری، بدون تبصره و مصوبه

برابری حقوق شهروندی برای زنان و مردان

برخورداری همهٔ کارگران و کارمندان
، دولتی و غیردولتی، از حقوق حد اقل بالاتر از خطّ فقر با تمام مزایا و حقوق جانبی کار، متناسب با شأن انسانی‌ آنها
 
دسترسی‌ همه و تک تک افراد جامعه به امکانات بهداشتی، پزشکی‌، آموزشی و سایر تسهیلات اجتماعی بصورت مجانی یا با میزان پرداخت حد اقلی


:اما، قبل از همهٔ موارد بالا، بزرگترین عیدی امسالِ ما به ما

***توافقِ همهٔ ما بر سر موارد بالا زیر عنوان خواسته‌های اولیه و اساسی‌ مردم ایران ***


!عیدتون مبارک

Tuesday, 6 March 2012

آنها که می‌روند وطن‌فروش نیستند...آن‌هایی که می‌مانند عقب مانده نیستند...

آنها که می‌روند وطن‌فروش نیستند.
آن‌هایی که می‌مانند عقب مانده نیستند.
آن‌هایی که می‌روند، نمی‌روند آن طرف که مشروب بخورند.
آنهایی که می‌مانند، نمانده‌اند که دینشان را حفظ کنند.
همه‌ی آنهایی که می‌روند سبز نیستند.
همه ی آن‌هایی که می‌مانند پرچم به دست ندارند.
آن‌هایی که می‌روند، یک ماه مانده به رفتنشان غمگین می‌شوند. یک هفته مانده می‌گریند و یک روز مانده به این فکر می کنند که ای کاش وطن جایی برای ماندن بود... 
و آن‌هایی که می‌مانند، می مانند تا شاید روزی وطن را جایی برای ماندن کنند...
 
(نقطه سر خطّ)

Sunday, 5 February 2012

:حضور محترم سرکار خانوم بالاترین

قومیت، مذهب، ملّیت، جنسیت، زبان، نژاد و از این دست، فقط برچسب‌هایی‌ هستند، برای هویت بخشیدن به انسان. اینها نه مایه‌ افتخار و مباهات اند نه مایه‌ سر افکندگی و بیچارگی. این مائیم که اونها را مقدّس و محترم میشماریم. این ماییم که از آنها برای خودمون نقطه قوّت یا ضعف درست می‌کنیم. نباید بگذاریم واژهٔ "توهین" تبدیل به وسیله‌ای بشه برای بستن دهان همدیگر، که بتونیم بهر بهانه‌ای آزادی صحبت رو از هم (چه بطور فیزیکی‌ چه مجازی) سلب کنیم. بجای بستن دهان بقیه و توپی اومدن باید ظرفیت خودمون و بالا ببریم. جوک اسمش روشه، برای خنده است. اگر قرار بود واقعیت هم داشته باشه، که نداره، باز هم ذکر واقعیت توهین نیست! اما توهین. برای دوستانی که هنوز شاید متوجه نشده باشند: توهین یعنی‌ همون عکسی‌ که از جنایات بشار الأسد و سیستم حاکم سوریه توی وبسات‌ها میبینیم. توهین یعنی‌ خفه کردن یک انسان، از جنس خودمون، با طناب و توهین یعنی‌ هزاران نفر مردمی که ساعت ۵ صبح می‌ریزن تو خیابون که این فاجعه رو تماشا کنند، فاجعه‌ای که هیچ فرقی‌ با قربانی کردن برای خدایان نداره، فقط اسمش عوض شده. توهین یعنی‌ زندان کردن و شکنجه کردن و تجاوز کردن به بهانه اینکه حرف‌ها خلاف سلیقه هستند از یک طرف و اینکه بشه حواس مردم رو پرت کرد و فشار بهشون بیشتر آورد که وقتی‌ میچاپیشون صداشون در نیاد! توهین یعنی‌ اینکه هنوز وقتی‌ حرف از "علیه اعدام" می‌زنیم، عده‌ای هستند حتی قشر جوون و هم‌سن و سالهای خودم، که همچنان انفعالی برخورد می‌کنن! هنوز بلا تکلیف اند! توهین یعنی‌ اینکه به این ترتیب جون یک انسان رو دست سلیقه یک انسان دیگه بدیم! توهین به انسانیت  !!!

Friday, 3 February 2012

کارِ گروهیِ یک تیم اصفهانی‌

...   کارِ گروهیِ یک "تیم اصفهانی‌" شرکت کننده در مسابقات جهانی‌ قایقرانی‌ آبهای خروشان


Friday, 13 January 2012

شکست نخوردگان ...

چطور لشکر شکست خورده نام گرفتیم؟

کجا شکست خوردیم؟

کِی‌ همدیگر و گم کردیم؟

کِی‌ خودمون و گم کردیم؟

چی‌ باعث شد راه رسیدن به اون بلندیها رو پیدا نکنیم؟

میتونستیم...

داشتیم میرسیدیم...

راه زیادی داشتیم، امّا ...

زیاد‌ام دور نبودیم!

...(شکست نخوردگان)